onsdag

Bänkar och budget

Börjar redan känna en viss yrkesstolthet över vissa små saker på jobbet. Upptäckte igår att ställa ut 96 bord och lika många stolar i aulan och sen titta på resultatet ger lite samma känsla som det en gång i tiden gjorde när jag brukade ställa mig och titta på de nyklippta fotbollsplanerna.


Kan fan inte låta bli att skriva av mig lite om dagens smutsiga budgetomröstning fast jag egentligen bara borde ruska på huvudet.
Högern lägger alltså en fjortisbudget med en massa sötsaker - som är menade att bli poppis bland den stora korkade massan som inte förstår att det är dom själva som får betala notan för kalaset - som dom sen inte behöver ta ansvar för själva. Vi har alltså nu passerat stadiet för sandlådenivå och hamnat rakt ner i geggan. Men det är ju så det funkar på Östermalm, går det att ta en genväg mot enkelriktat så gör man skamlöst det bara man kommer fram. Det är ju ändå pappa som betalar böterna.

Mitt budskap till alla normalinkomsttagare som tror att den här budgeten gynnar den enkla medborgaren och lockas att lägga sin röst på högern i det kommande extravalet är att läsa Bergspredikan där Jesus säger

"Ge inte det som är heligt åt hundarna, och kasta inte era pärlor åt svinen; de trampar på dem och vänder sig om och sliter sönder er."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar