tisdag

IFK Inkomstklyftor

Hade egentligen tänkt skriva om huruvida Asslani nu när hon har skrivit på för Real Madrid tycker att det är orättvist att hon tjänar mycket mer än de flesta andra tjejer (och för den delen killar) som spelar fotboll. Eller om Fischer tycker att det är orättvist att hon tjänar minst dubbelt så mycket som genomsnittet av killarna som spelar bandy i Elitserien.
Fast dom begriper säkert att det beror på att dom är anställa av företag med högre inkomster än exempelvis SAIK-bandy, för om man inte är dum i huvudet så begriper man ju att det inte är en genusfråga, utan handlar rätt och slätt om företagsekonomi.
Vill man att dom man hejar på ska tjäna pengar så får man börja betala för att titta på eller hålla käft.

Nästa Statsminister 
Men nu skrev jag ju en hel del om det så jag nöjer mig med att i mitt andra ämne konstatera att programledaren i gårdagens Aktuellt som intervjuade finansministern Magdalena måste vara den otrevligaste jag någonsin sett i en nyhetssändning. Antingen är hon idiot, eller så är hon sverigedemokrat eller idiot och sverigedemokrat.
Jobbar man på Aktuellt så måste man för fan begripa hur en demokrati fungerar. Hade Socialdemokraterna fått tillräckligt med röster så hade man givetvis inte behövt kompromissa om värnskatten och en massa skit. Framför allt så behöver man inte vara direkt otrevlig - inte ens om man har brun skjorta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar