onsdag

Bort med skiten

Körde återigen tricket med att först gå till jobbet och sen blogga idag. På vägen funderade jag på att jag skulle blogga om att man skulle kunna ha en liten enkel folkomröstning om vi stockholmare vill ha de där elsparkcyklarna som dräller lite överallt eller inte. Jag vet ju vad jag skulle rösta på.
Folkomröstningar kostar förvisso en massa pengar, men det lär även kosta att hålla ordning på alla sparkcyklar, för att inte tala om att fiska upp alla som slängs i vattnet från stadens kajer. Dessutom så skulle man kunna ha en omröstning på nätet där man får registrera sig med bank-ID eller nått sånt. Alla har såklart inte tillgång till det, men jag är säker på att NEJ skulle vinna med så pass stor marginal att det ändå skulle kunna räknas som demokratiskt.


Bilden visar synen som mötte mig när jag kom upp till skolgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar