tisdag

Det är vår tid

Följetongen med alla hantverkare som härjar runt om och i vår lägenhet fortsätter. Förra veckan fick vi en avisering om att dom skulle komma igår mellan 07.30-08.30 och besiktiga innertaket innan dom börjar bila upp loftgångarna ovanför oss - återigen lagen säger att man måste avisera en månad innan tillträde. Inte nog med att aviseringen kom för tätt inpå besöket, vad är grejen med att ha en timmes spelrum när dom ungefär ämnar komma. Om jag får en tid till tandläkaren så står det ju inte att jag kan komma mellan klockan ett och två, det står en exakt tid och då är det bara för mig att se till att vara där.


Inte nog med att besiktningsmannen hade gett sig själv en hel timmes utrymme, han lyckades dessutom inte komma inom den tidsramen, idioten kom fem i nio. Pia och jag fick alltså gå upp tidigt även fast båda två hade sovmorgon och sen sitta och vänta på en skitstövel i 1,5 timme eftersom han inte ens kunde visa respekt nog att masa sig hit under den där timmen.
När nästa avisering dimper ner  - antagligen idag - så ringer jag och bestämmer en exakt tidpunkt, även hantverkare måste väl kunna lära sig klockan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar