lördag

Dödsfarligt


Vi har sen 30 år haft ett förbud mot proffsboxning, ett förbud enbart är larvigt eftersom vem som helst får träna boxning i Sverige och sen ta båten till Åland och tjäna pengar på att banka skiten ur någon eller få skiten bankad ur sig själv.
Ännu larvigare blir det när man får jobba som thaiboxare i det här landet. Vi har alltså en sport som är förbjuden för att den går ut på att slå med nävarna på kroppen och huvudet på motståndaren men tillåter en annan sport där man förutom att slå på nyllet och kroppen även får sparka på benen och knäa lite överallt. Dom flesta dödsfallen inom thaiboxning sker just efter sönderknäade njurar och inte slag mot huvudet.

Nu kanske det verkar som jag vill förbjuda även thaiboxning men det är fel, jag vill ta bort den mossiga lagen som förbjuder medborgare i Sverige att tjäna pengar på boxning.
Jag är fullt medveten om att det är långt ifrån riskfritt att ta emot en fet smäll mitt i fejset av ett muskelberg som tränar hela dagarna på att slå folk i fejset. Men vill man det så ska man få välja det själv.

Ni som inte håller med bör då vara för en konsekvent linje där vi förbjuder alla farliga sporter och er hemuppgift blir till att börja med att ta reda på hur många som har dött när dom har utövat den till synes harmlösa sporten fälttävlan i Sverige. För att inte tala om England, att bli uttagen i deras landslag i fälttävlan måste väl nästan jämställas med en dödsdom?

På tal om dödsdomar så har jag funderat lite på den där stackars spionen som några elaka jävlar tog kål på genom att göra hans sushi radioaktiv. Radioaktiv sushi?! Jag är förvisso ingen slipad mördare, men jag tycker nog att det borde gå att hitta på något enklare sätt att ta livet av någon på.
Varför inte bara sätta honom på en häst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar