fredag

Min vän Eki



Hittade den här gamla bilden från någon Roskilde-festival. Kan vara –93 eftersom Albin har på sig tröjan som Skottland använde som bortatröja under EM –92.
Otroligt ful skjorta, men har man bytt tröja med en skotte så har man och med den där tragiska frisyren så kan det vara bra att ha på sig något som tar uppmärksamheten från håret.
Fabulös tur att Albin blev flintis.

Ni som känner vår vän (som jag väljer att kalla) Eki Jarola som ligger på gräset har säkert reagerat på att han har skottat taket.
Har bara sett honom i så kort hår tre gånger, andra gången i Thailand när han valde att klippa sig på ett ställe som hette ”Gasolin & Haircut for men”. En verksamhet med två bensinfat och en rakapparat och som valt den något ovanliga kombinationen att kränga bensin mitt i djungeln och även erbjuda rakning av roten alltmedan man väntade på att dom pumpade upp bränsle till vespan.

Första gången han dök upp snaggad var när vi gick i plugget och Eki hade stövlat in till frisören med ett exemplar av tidningen Seriemagasinet i näven och deklarerat att han ville ha en likadan frisyr som Mike Nomad. Resultatet blev makalöst, en platt fyrkant mitt på skallen som dessutom var blekt i något som närmast kan liknas vid rotmosrosa.

Den mannen…
Har länge funderat på att skriva boken ”Min vän Eki Jarola”, undrar om det inte börjar bli dags för det.

6 kommentarer:

  1. Jag bidrar gärna med några stories om den herr Ekola. Denna osannolikt underhållande människa som är den bästa historieberättare jag hört.

    SvaraRadera
  2. Avslöja inte hela hans namn bara, alla kanske inte har fattat vem jag menar än.

    SvaraRadera
  3. En fråga. Den blonderade 8o-tals människan som limmar på den stackars tjejen. Är det månne Dr Holmsten?

    I övrigt måsta jag säga att dina dojjer är hiskeligt fula.

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar bild. Starkäppelvin på tetrapack. Vilken fiffig produkt.

    SvaraRadera
  5. Han som limmar är Pörsan, han var en fena på att limma.

    Pjucken har jag kvar, köpte dom på fyllan i London -90.

    SvaraRadera
  6. skulle gärna höra mer om din vän Eki och hans kopplingar till serievärlden

    SvaraRadera