tisdag

Avgiftad


ComHem har meddelat mig att dom har infört en avgift för själva kortet till digitalboxen - alltså det kort man måste ha för att kunna använda skiten. Jag rev sönder brevet på en gång, men jag har för mig att avgiften blir 360 kr om året eller nått sånt. Själva summan är i sig inte intressant, det som stör mig är att ComHem bara hittar på en ny avgift med ett nytt piffigt namn och sen är det bara för oss kunder att finna oss i det om vi fortfarande vill ha bild på teven.
Precis alla fattar ändå att det bara är ett larvigt sätt att maskera en höjning utav avgiften och det hade varit ärligare och rakare att göra just det istället för att tro att man kan lura av oss konsumenter mer kosing utan att vi ska märka något.

Vad blir nästa nya avgift? Kanske signalavgift, bildavgift, ljudavgift eller varför inte en slug avgiftsavgift.

2 kommentarer:

  1. Beskyddaravgift ar väl nästa steg/ procent på lönen kanske men det har de ju redan.

    SvaraRadera
  2. svin, som om jag hade valt att använda just ett kort för att kolla på TV med.

    SvaraRadera