torsdag

Magisk kväll


Förra säsongen kom det 3014 åskådare för att se Hammarby - Bollnäs och matchen slutade 5-4, igår löste 3037 inträde och Hammarby vann återigen med 5-4. Men där slutar likheterna - matchen igår var inget annat än en magisk klassiker.
I första halvlek visade Bajen upp en vilja lika stark som Charles Bukowskis vilja var att sluta dricka. En insatts som var blekare än isen och sanningen är att underläget kunde ha varit bra mycket större än 0-4. Stora delar av publiken buade med all rätt ut laget när dom skrinnade mot omklädningsrummet och en hel del gick helt enkelt hem eller snarare till krogen.

Sedan kom en andra halvlek som ingen av oss som var kvar på Zinken någonsin kommer att glömma. 0-4 förvandlades till seger med 5-4 med ett knockoutslag som inte ens Ali hade rest sig på 9 efter. Maken till förvandling har Albins öga aldrig skådat. Ett gäng småbögiga rädda pojkar kom ut till andra halvlek som en samling påtända seriemördare och slet Bollnäs i stycken.

Albin vill tacka alla som kom till Zinken igår - det värmde med en publiksiffra på över tretusen personer. Vi sa innan matchen att vi skulle vara nöjda med just en siffra på 3000 och att vi drömde om 4000 - hade det kommti 5000 så skulle vi fortfarande dansa nakna av lycka. Men 3000 betyder väldigt mycket för Hammarby. Tack - när det verkligen gäller visar det sig vilka som ÄR Hammarby.

Som lök på laxen hann Albin precis hem för att hinna se TV4-Sporten och han fick njuta av Elms och Källströms kanonmål mot Österrike. Dessutom förlorade England och det njuter varje vetttig människa av och för att liksom understryka att det var en magisk kväll så vann Albin 80 bagis på Lotto.

12 kommentarer:

  1. Misstänker att ni kan räkna med uppemot 5000 nästa hemmamatch efter uppvisningen i andra i går!

    Bränn nu inte alla stålarna på en gång!

    // Örnen

    SvaraRadera
  2. Alla pengar går in i den rörliga kostnaden. Det är inte så att vi får "extrapengar" när det kommer mycket publik eller när vi då och då säljer en spelare - det finns hål att fylla. :)

    SvaraRadera
  3. Men lille Albin då!
    Jag menade förståss lottovinsten!
    Det var därför jag tog den meningen i ett nytt stycke så det inte skulle missuppfattas.

    Håller med dig ang. "..hål att fylla" Inte lätt i idrottsvärlden i dag för många. Men hoppas ni klarar er ekonomi! Om inte annat så för att Albin får behålla sitt jobb.

    // Örnen

    SvaraRadera
  4. Jaha, då fattar jag. Jag ska lägga hela rasket på en ny rad.

    SvaraRadera
  5. Hmmm... att njuta av att England torskar är ett bevis på att man inte kan bollen.
    Vi bajare kan ju bollen.
    I regel, det vill säga.
    Det finns tydligen undantag.

    SvaraRadera
  6. Träffade så många trevliga skottar i Genua under VM-90 som lärde mig att man måste avsky England. Oooooh Diego Maradona, oooooh Diego Maradona, he put the english out out out!!!

    SvaraRadera
  7. Jag träffade också många trevliga skottar i Italien -90 och även gjort det på många andra platser.
    Dock.
    England är efter Bajen det finaste fotbollsvärlden skådat.
    Jag tillhör visserligen de englandsvänner som inte tycker illa om Jocks, men lillebrorskomplexet går till överdrift ibland.

    //Glasgow Rangers Rules

    SvaraRadera
  8. Nä, ledsen det går inte. Man måste få ha sina hat-lag, det är befriande. Jag verkligen njuter av att tycka illa om England - med det är dubbelbottnat eftersom jag precis som alla andra som växte upp med Tipsextra har engelska favoritlag. Men framför allt har jag lag som jag INTE gillar. Som sagt - det är skönt att inte gilla.
    Jag gillar verkligen inte Exeter såklart.

    SvaraRadera
  9. Albin är ihop med en tjej med engelskt blod, kan undra hur han tänkte då...

    SvaraRadera
  10. Är den första att hålla med om att man måste ha hatlag.
    Frågan är om jag inte hatar Man U, ifk Göteborg, aik, Bayern München, Celtic, Barcelona, Spartak Moskva, Tottenham och Irland mer än vad jag älskar mina lag.
    Jag njuter också av att hata lag.
    Men England och allt som har med England och bollen att göra... är The Home of Football... ska således inte gå att hata.
    Jag är däremot lite svag för Exeter.
    Kanske mest för att jag alltid tyckt lite synd om dem; geografiskt placerat mitt ute i ingenstans nere i sydväst och med ett likadant arenanamn som Newcastle Utd.

    SvaraRadera
  11. Mycke fotboll nu , kanske vår vän Six Pint är på väg tillbaka?

    // Örnen

    SvaraRadera
  12. England uppfann visserligen fotbollen. Men att de tror att de fortfarande är världens bästa landslag och liga är pinsamt. Backen slår en luftpastej. Mittfältare eller forward försöker ta ner på skallen. När sen en engelsk spelare ska finta/dribbla, jesus, 99% säkert att han kör rycket ner mot kortsidan för ett inlägg. Håller med Albin fullständigt!
    Engelska spelare som jag haft överseende med: Ian Rush. Wayne Rooney. Michael Owen. De gjorde oväntade saker, och det gör inte engelska spelar så ofta...

    SvaraRadera