onsdag

Polisförtroende



På nyheterna igår så frågade dom några om dom hade förtroende för polisen efter klavertrampet i Malmö och det hade givetvis ingen. Men jag tycker att det är fel att generalisera - givetvis finns det fullt dugliga konstaplar likväl som det finns en hel del jubelidioter inom poliskåren.

Själv tycker jag mest att det är helt och hållet fantastiskt komiskt det där som hände i Malmö och just dom där snutarna som lyckades spela in sig själva kanske bör hålla sig ifrån att söka till nationens begåvningsreserv. Alltså vilka pappskallar - jag kan fatta att pojkarna är rädda och därför försöker sätta upp någon slags tuffhetsfasad för att försöka lura sig själva att dom inte håller på att skita i brallan av rädsla. Men att dumhuvudena kläcker ur sig en massa rasistiska löjligheter och säger saker som att dom borde släppa hundarna lösa rakt in i folkmassan samtidigt som dom själva spelar in hela klabbet med både ljud och bild är inget annat än helt och hållet underbart dumt.


Neger Niggersson - mina nerver - jag trodde att man var tvungen att vara vuxen för att få bli polis.

--------------------------------

Gå på bandy ikväll - 19:00 på Zinken.

Alla poliser är inte otrevliga

2 kommentarer:

  1. Vilken kvasinyhet att poliser har rasistiska åsikter och använder rasistiska uttryck,precis som ingen visste om det.För några år sedan passerade jag en reclaim the city-demonstration och fick höra poliser kalla femtonåriga tjejer för både fitta och hora.Läste om en femtonåring som hade sagt nöff nöff till en polis, då jävlar ska det tas i med hårdhandskarna.Med tanke på alla okvädningsord man skrikit åt poliser genom åren ska man vara glad att man inte sitter inne på livstid.

    SvaraRadera
  2. Av respekt för att jag vet vad ni gör som "arbetare" för vår bandy, så längtar jag till dagens bandyköp som gjordes av dig efter matchen! Detta gjordes i stort sett endast för att leverera flis till din fortsatta anställning. Hängs i Ebbas rum!

    Kommenterade Tonys lyxgulligasötadagbok med detta:

    0-4 o det är dags för många att dra till Zinkens krog o tokgnälla framför Text-TV:n!
    Härligt o hänga med "De stabila" på 100 + läktaren matchen ut! Heinz (Vet ej hur du stavar), Maggan H, Jacoby med hel familj, Acke, osv löper linan ut! Respekt! Var tog alla vägen denna "supporterdag"?

    Det kanske är VI som är Hammarby? Liksom i och för sig ALLA som HEJAR på Hammarby.

    SvaraRadera