lördag

Svart fredag


Albin upplevde igår en helt och hållet urusel fredag. Det började med beskedet om att Olle dött som följdes snabbt av att Albin fick sparken från jobbet med omedelbar verkan. Det var bara för Albin att i chocktillstånd knalla hem och väl hemma spy två gånger och drabbas av något som närmast kan beskrivas som panikångest. Det kändes som att Albin föll fritt i luften. Resten av dagen stirrade Albin rakt in i väggen tills Bagdad ringde och sa att han hade stämt i bäcken och vips så var Albin återanställd - åtminstone säsongen ut.

Det finns mycket att skriva om det här och om hur man inte får behandla människor och Hammarby - men eftersom jag inte är i balans så väljer jag att vänta med det. Jag vill inte riskera att falla ner till samma låga nivå som dom som pissade på Albin och därmed pissade på Bagdad och i slutändan riskerade hela framtiden för Hammarby Bandy - jag är nämligen en äkta hammarbyare och har skam i kroppen. Vi på kansliet har vett nog att uppföra oss som proffs.

8 kommentarer:

  1. Albin vad i hela helvetet händer?!
    Om de är så dumma att de gör sig av med dig kan de dra nåt gammalt över sig och lägga ner hela bandyn.
    Bättre än dig får de inte tag i nånsin!
    Är det ekonomin? Vad gör man när man stämmer i bäcken?

    SvaraRadera
  2. Ok nu har jag kollat upp vad stämma i bäcken betyder.
    men berätta vad som händer!

    SvaraRadera
  3. I nuläget väljer jag att ligga lågt med information om vad som sker bakom kulisserna av yrkesetiska skäl. Men en vacker dag kanske jag skriver en bok om det hela som kommer att göra mig stenrik och en och annan till åtlöje. :)

    SvaraRadera
  4. Ingen blir väl stenrik av Hammarby bandy. Däremot kan man förvänta sig ett och annat garv.

    SvaraRadera
  5. Kan tala om att just igår var vi så långt ifrån garv det går att komma. Det var hemskt.

    SvaraRadera
  6. vafan. sthlmsklubbarna har åtminstone gemensamt att de kan hantera personalfrågor professionellt. eller inte.

    SvaraRadera
  7. Bajen i ett nötskal

    SvaraRadera
  8. Du är väl med i akassan?

    SvaraRadera