fredag

Äldre än berget



Albin lärde sig en gång av barnteve att på sju år så har alla celler i kroppen dött och ersatts av nya (ja, även hjärnceller - det är en myt att man inte får nya celler i roten). Det betyder att man skulle kunna säga att var sjunde år så är man en helt ny människa och det i sin tur betyder att just idag så blir Albin den sjunde Albin i sitt liv. Men det kanske inte är så att alla celler dör samtidigt och byts ut på en gång var sjunde år - men det berättade dom inte på barnteve.

Albin är lika hiskligt gammal som Kaknästornet. En gång när Albin jobbade som knopare så klättrade han högst upp i masten på Kaknästornet och det blåste som satan däruppe - men det är helt ointressant...det också.

-----------------------------------------

Som vanligt när det är en fredag med datum 13 så skänker vi en tanke till alla som lider av paraskavedekatriafobi.

8 kommentarer:

  1. Gammal och vacker!!
    Anna

    SvaraRadera
  2. Anna Menar du kaknästornet eller?

    SvaraRadera
  3. Grattis gubbe!

    Fira med mycket sprit ikväll. För du är väl inte Albino fortfarande? (lite roligt, eller?)

    SvaraRadera
  4. Jag är inte ens lite mörk-Albino. Har just badat bastu i A-lagets omklädningsrum och slafsat i mig lite öl. Grabbarna har ju åkt till Sandviken så jag har hela bygget för mig själv här på Zinken. Fyller man år så tycker jag att man har all rätt att vara asrak på jobbet - det är ju Bajen...

    SvaraRadera
  5. Grattis Gubben!
    SAIK-Bajen 6-7,står just nu i 130 ggr degen,gå nu till närmsta spelhak å dega in en släng så blir kvällen fulländad.

    SvaraRadera
  6. Grattis gubbe.

    Kan se framför mig, albin som enl iten vimpel högst upp i tornet... :)

    SvaraRadera
  7. grattis on jår börsdej. skål från tajland!

    SvaraRadera