onsdag

Konst igt












Jag höll ju på att glömma de här två mystiskt märkliga tavlorna som hängde på väggarna i vårt första rum på Stable Lodge när vi först kom till Bangkok.

En morgon när jag satt på vår balkong och gottade mig med en öl och så råkade jag slött flukta in genom glasdörren och fick syn på dessa tavlor, att jag inte hade tänkt på dem innan måste ha berott på att de liksom smälter in i tapeten - eller rättare skrivet - kanske till och med är lite inramad tapet. Hur tänkte dom? "Nä, inte kan vi slänga bort all gammal fin tapet, vi ramar in några bitar och sparar så vi kommer ihåg hur fint det en gång var."

Alltmedan nivån i min ölflaska sjönk så började min förståelse för denna storartade konst stiga. Kan konstnären ha menat att han ville stänga in och fängsla den gamla tapeten inom ram och glas och för evigt låta den stirra ut på den nya fria tapeten som sprider ut sig runt hela rummet och på så sätt straffa den för att den var så förbannat ful. Eller så hade han helt enkelt råkat få i sig lite väl mycket svamp just den dagen.
Testa själva - sätt er med en öl och titta på bilderna och se vad som ploppar upp i skallarna på er, svårare än så behöver inte livet vara ibland.

~~~~~~

Att vara tillbaka på jobbet igen känns helt surrealistiskt - som att vara på en främmande planet.


1 kommentar:

  1. Att du i överhuvud taget tänker som du tänker är för mig en gåta ;-)
    Maradana

    SvaraRadera