tisdag

Avståndsbedömning



När Pia och Albin tog sig en promenad runt Reimersholme (klubben Reymers stavar med Y) så passade de på att handla på ICA nere vid Bergsunds Strand på vägen hem och upptäckte då att den affären har paketutlämning från Postverket. Då kan man undra varför de lata tjänstemännen på Posten inte har orkat bemöda sig med att mäta avståndet från utlämningsställena till sina kunder och gått på det istället för att göra det enkelt för sig själva och bara dela upp hela skiten efter postnummer.
Titta på kartan - hemifrån Pia och Albin är det 368 meter (svart pil) till ICA på Bergsunds Strand och det är hela 1135 meter (röd pil) bort till Konsum vid Zinkensdamm.

Är det verkligen för mycket begärt att vi kunder får använda oss av det utlämningsställe som ligger närmast vår adress. Men för fan, det kunde ha varit värre - vi kunde ha blivit tilldelade Kungsholmstorg eller varför inte Sundbyberg, om Postverket ändå inte följer lagen om kortaste vägen mellan två punkter så kan man väl lika gäran löpa linan ut. Varför inte Kiruna, så att man får se lite av Sverige när man ändå är ute och rör på sig.
Idioter...

6 kommentarer:

  1. Kära Albin. Om du hatar posten så mycket, skit i beställ saker på postorder.......
    Jag har inte haft med posten att göra på 10 år....
    Köp i butik, skit i posten. Du gillar dom ju inte:)
    puss/Tom

    SvaraRadera
  2. haha håller helt med!!!
    /Virus

    SvaraRadera
  3. Jag betalar skatt och Posten är tillhör Public service som till stor del bekostas av skattemedel, därför ska det fungera. Om jag vill handla på nätet så ska jag kunna göra det så smärtfritt som möjligt.

    Dessutom så handlar det inte bara om mig - många gamla människor måste få sin medicin via posten och häromdagen läste jag om en kvinna som måste anlita färdtjänst för att kunna hämta ut sina läkemedel. Det tar en hel dag varje gång - en gång i veckan. Alla KAN inte vissla iväg till butiken som du och jag Tom. Vissa saker SKA fungera i ett samhälle.

    SvaraRadera
  4. Numera är väl posten ett halvdanskt AB,så alla avgifter du betalar hamnar i fickan på Pölsegubben.
    AVGÅ!

    SvaraRadera
  5. Tom > Om jag till exempel vill köpa en fläkt som bara Siba har så ligger närmaste Siba-affär i Kungens Kurva. Då är det fortfarande närmare för mig att hämta fläkten på Konsum vid Zinken. Men jag håller med att OM det jag vill ha ligger närmare än 1 kilometer bort från min bostad så är det smidigare att handla där jämfört med att beställa på nätet.
    Men varför kan jag inte få använda det utlämningsställe som ligger närmast min adress.

    Sen kan du få en tankenöt att fundera på när du går till dina affärer.
    Tror du att upphandlingen gick rätt och riktigt till när de stora kedjorna som ICA och Konsum fick monopol på paketutlämning - eller KAN det vara så att det är ett antal direktörer som blev ännu rikare på grund av att vi "vanliga" medborgare fick sämre service.

    SvaraRadera
  6. Trodde jag hade patent på den här bloggen skriva avgå...
    För övrigt har jag ca:100 meter till
    postens utlämningsställe. Bra service posten..

    //Tånken

    SvaraRadera