onsdag

Tung morgon

Jag är fortfarande 5 kg ifrån att marklyfta 100 kg mer än min egen vikt. På bilden är det 170 på stången och det kändes inte mycket tyngre än 150, men så la jag på 2,5 kg till och då satt hela skiten fast i golvet igen, det gick inte att rucka på stånghelvetet. Det är väl decemberförkylningen som spökar fortfarande, men innan bandysäsongen är slut så ska jag fanimej lyfta 175 från marken. En variant är att testa en eftermiddag istället för att lyfta innan jobbet på morgonen, jag inbillar mig att kroppen är mer igång längre fram på dagen. När jag tränar på mornarna så är jag på gränsen till att spy precis hela tiden.

Självklart är bilden ett klent bevis på att jag verkligen klarade 170 den här morgonen, men det var för bökigt att lyfta och fota samtidigt. 

170 kg
För övrigt är det ni ser på bilden i stort sett Svenska Mästarna Hammarbys hela gym, så flott och smidigt är det att bedriva idrott i Stockholm. På vischan skulle dom inte ens acceptera att använda den där boden till skithus. Idrott på samma villkor - inte i Sverige i alla fall.

Om någon undrar över de små vikterna på golvet - ja, boden lutar åt alla håll en bod kan luta och utan stopp så rullar stången iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar