onsdag

Hammarby IF - RCD Mallorca


Ikväll gästas Bajen av Real Mallorca och träningsmatchen rullar igång klockan sju. För er som inte har någon större koll och kanske tror att Mallis är ett pajaslag och någon slags turistfälla så kan ni glömma det blixtfort - Kungliga Mallorca har legat i den högsta divisionen i Spanien i drygt 10 år vid det här laget och har sammanlagt fått ihop hela 31 säsonger i La Liga. Så det är med andra ord ett riktigt kvalitétslag som kliver in på Söderstadion denna afton.

Jag älskar de här matcherna mot lite udda motstånd som inte gäller någonting mer än äran och glädjen. Man slipper många av alla dessa "wannabebajare" som inte begriper att det är matcher som kvällens man minns i framtiden - vem kommer minnas Bajen - Brage om 15 år.
Själv kommer jag ihåg en drabbning mot Sunderland i spöregn där engelsmännen blev surare och surare när dom upptäckte att Hammarby var ett bättre lag än de själva - på den tiden var nämligen Bajen bättre än de flesta lagen i hela jävla världen och britterna fick åka hem med svansarna mellan benen.

De initiativrika tjejerna och kisarna i ultrasgrupperna som brukar ordna Party In The Tunnel/Park innan matcherna fixar klockan fyra som sig bör en riktigt fet grisfest bakom dagiset nedanför Gullmarsplan. Latjo lajban.

HOTTA HOTTA HAMMARBY!!!

~~~~~~

Har i alla fall för mig att det var Sunderland - det är så lätt att blanda ihop alla de där skräplagen från den där skitön.

2 kommentarer:

  1. Inte den parken men i närheten...

    SvaraRadera
  2. Aha! Jag har i ärlighetens namn inte järnkoll på exakt vart. Men jag antar att man kan fråga eller lukta sig fram.

    SvaraRadera