måndag

A-lagarna

En av alla bonusar med att jobba med bandy är att man kan sitta och glo på en A-landskamp och komma på att man känner 6 av spelarna i Sverige. Okej, Uffe var skadad och Andreas hann jag aldrig bekanta mig ordentligt med, delvis för att han pendlade från Västerås och delvis på grund av den där - för att uttrycka mig milt - inte helt genombegåvade omorganisationen som gjorde att jag tog ut en stor del av min inarbetade komptid i ledighet förra säsongen.


Men Olov som tyvärr har flyttat hem till Kalix är jag bekant med och givetvis ävenså med Gilljam (1 mål igår), Patrik (1 mål igår) och muskelknutten David som ju alla tre fortfarande lirar i rätt klubblag.
Pajskin har för tillfället ont i ryggen, annars hade jag nog även haft en polare i det ryska laget, för Pajskin är verkligen en kille som man kan kalla polare, supertrevlig snubbe.

Och om Lassie inte hade varit en fiktiv hund så hade jag säkert känt honom också. (Ja Lassie var en hanhund med tjejnamn.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar