söndag

Dilldäppd

Min förkylning vägrar ge med sig och eftersom min hjärna är seg i vanliga fall så har jag nu svårare än vanligt att komma på något meningslöst att blogga om. Istället ber jag om tips om någon fiffig huskur man kan ta till för att bli av med den här förbannade huvudvärken och den dilldäppda näsan. Alkoholfri huskur, jag måste kunna jobba under behandlingen.

Sökte bilder med hjälp av ordet "huskur". Den första bilden fattar jag såklart, bild två och tre uppifrån ska jag lägga mig i soffan och fundera på. En orgie skulle jag verkligen inte orka med i det här tillståndet, om det nu är en orgie, det kanske bara föreställer en helt vanlig tråkig nakenfest. Men om en elefant ställer sig på mitt ansikte så lär ju precis allt gå över rätt ordentligt...elefantkuren kan funka.






~~~~~~

Bra på att tippa är jag också. Fläskade in ett spel igår med Werder Bremen som vinnare, dom torskade bara med 0-7 på hemmaplan. Som ni förstår så spelar jag aldrig på Bajen. 

~~~~~~

Testade en huskur som jag kom på helt själv - tyngdlyftning. Alltså inte styrketräning på nått flådigt gym, nä tyngdlyftning i gammal hederlig östtysk eller turkisk stil, fast med en rätt lätt skivstång. Lyfte stången från golvet upp på raka armar 8 gånger och upprepade det 3 gånger till och det hjälpte faktiskt, jag känner mig mycket bättre nu ett par timmar efteråt. Att jag antagligen har 40 graders feber och självmordsplaner när jag vaknar imorgon är en helt annan femma. 

2 kommentarer:

  1. Lök

    Lök är antiseptiskt och passar utmärkt som aktiv ingrediens i omslag mot öron- och halsont. Lägg skivad lök i en varm raggsocka, placera mot det värkande området och fixera med en halsduk, mössa eller gasbinda. Låt verka 30 minuter till en timme.

    Källa: http://mabra.com/forkyld-har-ar-basta-huskurerna/

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag är förkyld, inte sinnessjuk.

    Eller förresten...

    SvaraRadera