lördag

BKB-träningsläger 2014

Förra året så höll jag mig ju innanför landets gränser, men 4-6 april hoppas jag på ett utlandsbesök då Borstens årliga träningsläger styr kosan till Bergamo. Det måhända att BK Borsten lirar i de lägre divisionerna, men träningslägren håller verkligen elitklass.
Om du som läser det här råkar vara en gammal BKB-veteran så uppmanar jag dig att ta ledigt denna helg och följa med, ett BKB-läger är ett minne för livet. Det man minns vill säga.



Styrelsen i BKB har tagit kontakt med klubben Albinoleffe som huserar i Lega Pro Prima Divisione - alltså divison 3, i folkmun Serie C - för att om möjligt få till en träningsmatch. UC Albinoleffe bildades så sent som 1998 då grannbyarna Albino och Leffe slog ihop föreningarna Albinese Calcio och Leffe SC.
En naturlig första tanke är givetvis att italienska fullblodsproffs är en lite för hög nivå för ett svensk divisionsexlag, men vafan, det är ju bara ett gäng svettiga casanovor och det är i alla fall inget som gör mig skitnödig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar