onsdag

Låg lägstanivå

Bajen har skeppat iväg en mindre armé av mer eller mindre lyckade bollspelare, mest mindre lyckade. Nu har Lallet skeppat iväg sig själv hela vägen över pölen för att fortsättningsvis blanda och ge på Tampa Bays arena Al Lang Stadium. Jag tror i alla fall att det räknas som arena, kolla själva på bilden och gör en egen bedömning, det kan vara det fulaste ställe för fotboll jag någonsin sett. Brännbollsläktare runt en fotbollsplan, mina nerver.
Bara namnet Al Lang Stadium är ju buskis.

Vafan!?
Lallet som person kommer jag att sakna, Lallet som spelare kommer jag verkligen inte att sakna. Han gjorde en del mål på ren vilja och Bajenhjärtna, men en bra spelare håller en hög lägstanivå och Lallet varvade en och annan hög topp med milslånga vandringar i felpassningarnas dödsdal. Vill vi tillbaka till toppen så räcker det inte att ha lirare som håller på Hammarby, då måste vi ha spelare som klarar av Allsvenskan och det gör inte Lallet.
Men hoppas han lyckas med musiken och att han får kul på den där brännbollsplanen, solen verkar ju i alla fall skina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar