tisdag

Väntrumsuttråkning

Sitter i ett väntrum i Uppsala och väntar på Pia som ligger i ett rum bredvid med nålar i armarna och utför en slags glykosbelastningstest. Nu är klockan 08.44 och jag har suttit här i 2 timmar redan, det är minst sagt astråkigt.

Funderar på varför tyska ligan tar vinteruppehåll när lagen ändå envisas med att spela träningsmatcher mot varanda under hela uppehållet. Så tråkigt har jag.

I brist på bild så lägger jag in den här som jag fick från Ove där man kan se Skägg-Ove som så tragiskt försvann från oss i tsunamin. Han var en skön jävel och dessutom blind på ena ögat som jag.
Hoppas att det finns öl där han är nu.

1 kommentar:

  1. Skön bild!
    Har två minnen av Skägg-Ove,en gång när han drog kniv inne på Zinkens krog i pausen när vi fortfarande låg i division ett.Minns inte varför eller mot vem.Det andra är när Bajen Fans hade chartrat en båt när vi skule till Enköping på bortamatch och det var en maskeradresa och Ove hade klätt ut sig till den snuskiga scouten som Johan Ulvesson spelade i Lorry.Han gick omkring med en jättastor klubba och var
    anständig mot alla tjejer som var med på båten.
    Han längst ner till vänster ser som skotten Bob.

    //Cosmo

    SvaraRadera