tisdag

Rockborsten

Fick den här bilden via sms från morsan och jag antar att hon har fiskat upp den på Fejsbok. Den föreställer ett lags lagfoto under Borstens första tripp till Roskilde 1985. Varför vi satt på taket har jag ingen aning om, men jag minns att Herr Gran var för packad - det var väl redan runt lunch - för att ta sig upp på bilen och istället la sig på backen tillsammans med en rejäl flarra äppelvin. 


Som ni ser så målade vi bilen med fingerfärg eftersom det tydligen skulle vara lätt att ta bort enligt snubben i affären där vi köpte färgen. Det stämmer kanske om man inte ställer kärran mitt i stekande sol så att pigmenten bränns in i lacken - det var inte allt för roligt att lämna tillbaka bilen till uthyraren om man säger så. 

En sak som jag lägger märke till är att det står BKB på dörren, jag trodde att vi bildade Borsten i december 1985, men det där var ju veckan efter midsommar, så det kanske betyder att klubben föddes i december 1984, vilket i sin tur betyder att vi firar 30 år i år. Måste kolla upp det där ordentligt.

Lägger in den här låten med KSMB eftersom vi pratar om 1985 och den passar in i den tidens tempo. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar