fredag

Chile


Ska bli intressant att få se vad det avlånga landet Chile har att visa upp på Råsunda ikväll.
Sen ska det bli skönt att i gammal hederlig soffsupporterstil sitta framför TV:n med goda vänner och suga i sig en sexkasse bajer så jag slipper värken i ryggen som har gjort comeback den här veckan. Öl är det enda som stillar den smärtan. Har hela skåpet fullt med starka piller, men inget funkar alls lika bra som öl. Jag gillar öl.

Landskamper i Sverige ser jag helst framför burken. Då slipper man fåntrattarna från skogen med sina randiga hattar och som ser en match var 5:e år och därför tror att dom kan allt om supporterkultur. Varje gång man ställer sig upp när det blir spännande (vilket man gör utan att tänka på det om man har bollen i blodet) så får man höra att man ska sätta sig ner för att "julgranarna" inte ser. Om traktorförarna vill att folk sitter ner så får dom gå på bio! Fotboll ser man inte på, man deltar.

Bortalandskamper är en annan femma. Då hamnar man på fessliga ställen med folk som fattar något. Jag skulle ju t ex antagligen aldrig ha hamnat i Skopje när Makedonien var på gränsen till inbördeskrig om inte Sverige hade lirat där då. Förbannat trevlig stad!

Dagens bild visar såklart upp en vy från Chile. Man ska respektera sin motståndare.

1 kommentar:

  1. Känns som att jag har berört det här ämnet tidigare.
    Nåväl, det tål i så fall att upprepas.
    Fotboll är allvarliga saker, jodå.

    SvaraRadera