lördag

Claras frågor, mina sjuka svar.

Min lillbrors störtsköna böna Clara hade svarat på dom här frågorna på sin blogg Erdoderdo
som är värd många besök.
Jag känner mig mallig så jag skryter härmed om att det var hon som skrev filmen Babylonsjukan. Smart, trevlig flicka, fast söt. (Kan/får man skriva så om sin lillebrors flickvän? Tydligen, jag gjorde ju just det.)

Härnedan har jag besvarat dessa frågor på mitt eget underliga sätt för att på något märkligt vis få er att fatta hur djupt in i det galna jag har snubblat.

Okej, låt gå!

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokusåpa? Ja.
Vilken årstid tycker du bäst om? Vår (maj).
Brukar du sjunga i duschen? Sjunga, nynna, vråla och onanera.
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? Fotboll.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Är man som jag blind på ett av ögonen så har man inte det valet, plus att jag tror på all kärlek.
Vad är viktigast för dig? Moskva?
Laddar du hem musik och film från internet? Ja.
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Bjuda BKB på träningsläger i Laos och till slut antagligen bli nykterist eller död.
Vad är det bästa med julafton? Det bästa har alltid varit galningen morbror Anders. Hur det kommer att bli utan honom vill jag inte tänka på.
Tänker du mycket på ditt utseende? Ja.
Vad får dig att slappna av? Man ska ju vara ärlig, så svaret är krogen.
Är du mörkrädd? Bara på höger öga.
Vilken färg är snyggast? Det är 2, grönt och vitt ihop.
Tycker du matte är svårt? På måndagar.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej, men jag köper av någon anledning bara Lewis 501. Måste förnya mig. Fyller förvisso 40 nästa år, men man kan väl försöka bromsa gubbigheten lite?
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? Sex.
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? Ca klockan 10.
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? På min sambo, det är uselt, jag vet.
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? Nej, jag har läst så många böcker om det där så jag inser att det vore nationalekonomiskt självmord att förbjuda nikotin. Alla fattar väl varför och hur det kommer sig att den drogen som är en av dom mest beroendeframkallande, farligaste blev och fortfarande är tillåten. Annars, rök crack, för då har ni ändå inget i huvudet som ni kan förstöra.
Har du piercing? Nej, man jag höll på att vinna en pungpiercing av Bajen Fans en gång, men det var en tjej som vann. Det skapade problem när dom letade efter pungen. Om jag ej vore så pass gammal så skulle jag pierca ena b-vårtan. Jag har ju ändå så många fylltatueringar.
Bråkar du och dina syskon ofta? Nej, tyvärr. Jag och min bror måste börja umgås mer. Ofta när jag är i Asien så brukar jag tänka på hur fetfett det skulle vara om han satt där bredvid mig och spanade. Jag älskar honom. Fast jag har snyggare kropp.
Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Fet-Guran, utan minsta tvekan!
Läser du ofta böcker? Hela tiden, olika, många.
Vad föredrar du för sorts filmer? Brukade gilla porrfilmer, men har tröttnat. Nu diggar jag att sitta med lite rödvin och spana på en långrulle och känna mig som den (snygga, maskulina, sexiga, söta, småfeta) medelålders man jag har förvandlats till. Mysigt...
Vad slösar du mest pengar på? Hyran.
Vill du gifta dig? Självklart.
Vill du ha barn? Vet ej, har inte förutsättningar än, men jag har ett fadderbarn i Hat Yai i södra Thailand. Hon heter Pam.
Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för? Grays Anatomy. Jag vet, men jag måste ju var ärlig!
Vilka länder har du varit i? Hela västra Europa (inklusive Island), en del av dom östra (som Makedonen som jag redan har stoltat mig över här på bloggen). Sen så åker jag ju "hem" till Thailand några veckor varje år. I år lyckades min lilla energiska sambo lura iväg mig till Kambodja, Vietnam och Laos med. Jag är nu nykär i Laos.
Vilka husdjur har du haft innan? Hund, katt, papegoja (som började härma min brors barnskrik när han var glutt så vi blev tvugna att sälja honom. Han/hon hette Picko), snok, huggorm och några fler fulingar som jag ej längre kommer ihåg.
Är du bra på att laga mat? Sjukt bra!
Var badar du helst? Jag gillar inte att bada "hemma" i Thailand eller någon annanstans för jag blir så blöt. Men om jag måste blöta ner mig så gör jag det helst i floden som rinner genom byn Vang Vieng i Laos, men inte för nära vattenbufflarna.
Vad dricker du för alkohol? Tog en paus och funderade på vad jag inte dricker. Hmm..dricker allt. Allt vad jag kan.
Vilka djur är du mest rädd för? Flatlöss och älgar.
Vad tycker du om monarkin? I Sverige är det mest på skoj, men för att förklara hur viktig kungen är i Thailand så måste jag skriva i timmar om buddhismen. Kortfattat så är det så att om man är kung så har man återfötts till en bättre människa så pass många gånger att man är någonstans mittimellan man och Gud. Buddha är inte en Gud utan en vis man säger någon. Det stämmer på den kisen som var den senaste Buddhan och han strävar efter att hamna i en 7:e himlen där hans föregångare sitter och flöjtar. (Nu måste jag sluta, kan skriva mig prickig i detta ämne).
Vilka språk kan du? Svenska, engelska, lite thai.
Har du någon gång skadat dig allvarligt? Ja.
Vilken kändis är hetast? Günter Bergenroth!
Gillar du att dansa? Ja. "Vem har rätt o fel, vem är dålig vem är bra? Alla är vi nollor men du är bra tråkig, jag är glad! För jag vill bara dansa!!! (KSMB)
Vad har du för klädstil? Tragisk.
Är du flygrädd? Nej.
Vad tycker du om rökförbudet på krogen? Underbart.
Vad dricker du helst när du är törstig? Trist, men vatten.
Vilken är din favoritglass? Romrussin. Vafan, favoglass?!
Tror du på ett liv efter döden? Jag vet inte ens om vi lever nu eller om det här är något som inte kan förstås. Typ Östermalm?! Eller Gunde Svan...
Vilket kaffe sörplar du helst? Svart. Men Irländarna är fiffiga på kaffe dom.
Vilket mobilmärke föredrar du? Samsung.
Vill du gå ner i vikt? Har varit welterviktare (67,5) sen jag gick i 8:an. Så vikten är inte mitt problem, det är fördelningen över vart på kroppen vikten sitter och om det för tillfället är fett eller muskler. Har sjukt perfekt rumpa.
Vad har du för personlighet? Klassens clown.
Tycker du om sushi? Mums.
Tror du på livslång kärlek? Självklart. Hammarby IF (fattar att det verkar patetiskt för dom som ej fattar, men dom som fattar fattar big time(stor tid)).
Vad äter du helst när du ser på film? Wolfberry (det kinesiska guldet).
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Jag boxades under min tid i grundskolan, sen tvingades jag sluta för att jag är halvblind. Jag har tränad klart när det gäller den typen av kamp. Jag var och är fortfarande bäst, överlägset bäst, är det någon som kan skicka på en tjyvsmäll så är det jag, jojävlar. Numera är jag tillfreds med att vara fantastiskt bra på spelet fotboll. Är löjligt bra. Brukar skriva namnteckningar och dela ut på tunnelbanan. Alla vill ha, dom vet att "den där snubben är något extra extra"!
Har du tandläkarskräck? Nej, men jag måste gå dit oftare. Sist jag var hos käftis så hade det gått 13 år (inga hål!) och nu är det 5 år sen den gången.
Har du någongång haft självmordstankar? När min rygg har varit som sämst och jag har suttit i badkaret så har jag vid några tillfällen funderat på värdet i den här kampen. Men, vadå? Som Lundell sjöng. "Farsan har sagt mig att livet det ska levas glatt, så sitt inte där och lipa!". Stabben var fessli han, han kunde leva och han kunde dö. Skål Roger och ta hand om Anders nu.
Vilken hårfärg har du naturellt? Flintis, smyggrått på bröstet.
Biter du på naglarna? Nej, slutade när jag var 17-18.
Är du beroende av något? Sex och glädje.
Vilka internetsidor besöker du varje dag? Fotboll, nakenbrudar, Bajen, Borsten och Erdoderdo.

Ojojoj, det var hennes frågor det. Det sjukaste är att nu när jag har svarat så känner jag mig mindre galen än innan. Det var renande.
Svara själv om du vågar. Vi är alla annorlunda, ingen är vanlig.

Har försökt leta upp stavfelen, men det är för mycket text så hittar ni några fel så kan ni bara känna er som nummer 1, eller vadårå känn dig som nummer 3 om det passar dig bättre. Ingen lär ju flytta på sig pysen...

2 kommentarer:

  1. Kan man annat än älska dig???

    SvaraRadera
  2. Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
    »

    SvaraRadera