torsdag

Straffområdet



Tänkte förbereda mig inför VM med att redan nu börja kritisera.
Idag ska jag såga dom "experter" som i tid och otid ylar.
"Det var inte straff, han fällde honom/henne på linjen!"

Kallar man sig expert och babblar fotboll i televisionen så bör man veta att linjen är en del av straffområdet och att det är utsidan på linjen som räknas. Fälls man på linjen (som tillhör straffområdet) så fälls man alltså på den delen av planen som är straffområdet och det ska blåsas straff.
Detta kan bevisas genom att titta på det sätt det blir mål. För att det ska bli mål så måste bollen först in i straffområdet och sedan skall hela bollen passera ut ur detta område, över HELA mållinjen och in i mål. Mållinjen är en del av den fyrkant som utgör straffområdet och det är precis som runt resten av denna box den yttre delen av linjen som gäller.

Tänk er att man (av någon genomidiotisk anledning) målar linjer som är en meter breda och gränsen mättes från fyrkantens insida, då skulle straffområdet krympa från ca 663 Kvm till i runda slängar ynkliga 551.

6 kommentarer:

  1. Hallå.. Hoppas allt ät bra inför Vm och så :) Jag menade ju att jag raggade förut när jag var singel. Nu för tiden raggar jag ju bara hemma på gubben när han står och plockar ur diskmaskinen :) Hahahaha.

    SvaraRadera
  2. Bra Totte! Helt i linje med vad jag tycker.

    SvaraRadera
  3. Skrämmande med folk som har personlighetsklyvning.
    Ted Bundy
    Dr Jekyll
    Ove Radinger
    Ted Åström
    Björn Waldegård

    Listan kan göras lång.

    SvaraRadera
  4. Ove Waldegård
    Dr Åström
    Ted Jekyll
    Björn Bundy
    Ted Radinger
    Snoddas Örnliden...

    SvaraRadera
  5. Interesting site. Useful information. Bookmarked.
    »

    SvaraRadera