fredag

Dubbelfel Borg

Kylan och snön gör att min rygg känns som en brinnande blodpudding och det får mig att bli snarstucken och sådär störtskönt bitter, en genuin kvalitésbitterhet som inte alla får uppleva.
Denna finfina bitterhet får mig att hoppa på mitt korståg mot brakskiten Anders Borg som jag ser som mitt kall.
Jag kan påverka samhället genom att rösta, men även genom att skriva här så ni 50-60 tokstollar som av någon anledning läser den här smörjan varje dag får nys om vad jag tycker. Vem vet kanske sprider jag på så sätt åtminstone en ring på vattnet. Stiligt värre.

Trogna läsare vet redan att det som retar mig förutom den usla frisyren är att regeringen lät handelsminister Maria Borelius och kulturminister Cecilia Stegö Chilò avgå för skitsaker alltmedan mannen Anders Borg fick sitta kvar efter liknande hårfina övertramp.
För i ärlighetens namn så var väl inte något av dessa brott så märkvärdiga. Vem har inte fuskat lite, som t ex åkt skateboard genom spärrarna på tricken och visat upp en skiftnyckel istället för 35-kortet (jepp, ungdomar, när Albin åkte rullbräda så kostade ett månadskort 35 enkronor)?

Det som tär på mig är avsaknaden utav konsekvens. Om domaren blåser för hands ena minuten och inte gör det i nästa minut för en liknande förseelse så litar inte spelarna på henne/honom. Ett sådant agerande är oseriöst och taffligt.
Samma mekanismer har vi i hela samhället, gör gärna fel, men gör det konsekvent så omgivningen kan rätta sig efter det mönstret.

Att låta Maria och Cecilia gå och ha kvar den skattesmitande finansministern Borg – visserligen konsekvent smitande, men ändå - är som att blåsa frispark för en liten knuff och sen fria för en rak höger på näsan. Eller varför inte sila the mosquitos och glatt glufsa i sig the water buffalo.
Men att göra sig av med tönten Borg är väl otänkbart, då han förmodligen är en av bästisarna i den lilla onda krets som snickrade ihop bluffen ”Det nya arbetarpartiet” plus att han är man (tror jag).

Som Barry Andersson skulle ha sagt, ”Det håller inte”.

Som avslutning på allt detta så måste jag bara undra vart det har skurit sig när vi kommer till frisyrer och herrar som heter Borg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar