onsdag

Domartabbe


Börjar med att läsa om en domare som har straffats för att han har slängt sin stackars fru i golvet men trots detta korkade dåd fortsätter fanskapet - och han tillåts - att döma i kvinnomisshandelsmål. Min fösta tanke är som alla förstår att det är helt sjukt, men sen tänker jag – ja vafan, han har ju ändå egen erfarenhet.

Sen läser jag om den totalt vansinnige rektorn för Engelbrektsskolan - en grundskola på gottstältarnas Östermalm. Den sjuke jäveln ska med skolplikten och förskjuten arbetstid som vapen tvinga 1100 lärare och elever på skolan att på måndag genomlida matchen mellan DIF och Kalmar – en match som han har fått fribiljetter till av DIF (hur ska dom annars få dit folk?).
Jag kan utan minsta överdrift säga att jag helt utan någon som helst tvekan skulle välja att sitta i fängelse en månad framför att gå på den skitmatchen. Det måste på något vis vara mot lagen att plåga barn på det sättet. Någon måste stoppa honom!

Till sist så passerar nog Albin-bloggen 20 000 besökare innan dagen är över.
Är det jag som är galen som skriver eller är det ni som läser eller en kombination av båda?

Av någon anledning så går det inte att komma in på bloggen nu, så när jag väl lägger in den här texten så kanske tjugotusensträcket redan har passerats och det skulle väl vara en tajming som är passande.

4 kommentarer:

  1. Det var tydligen ingan annan heller som kunde komma in på sidan så det är fortfarande några kvar till 20 000.

    SvaraRadera
  2. Inte illa, blev visst lilla jag som blev nummer 20 000!
    det du albin.

    SvaraRadera
  3. Det var som fan!
    Då återstår det väl bara att rusa vidare mot 30 000. Vad nu en siffra spelar för roll.

    SvaraRadera
  4. Och skolbarnen mådde bara bra av att se bollkallarna från Kalmar spöa DIF. Sånt spö har ingen dött av och det ingjöt säkert lite framtidshopp i barnens djurgårdsförtryckta själar.

    SvaraRadera