onsdag

The Fuckface

Fick syn på en intervju med Henrik Rydström i DN under rubriken, " Fotboll handlar uteslutande om att pumpa upp adrenalin". Direkt hoppade jag givetvis till artikeln för att insupa den mannens galenskap med uppsåt att sedan återigen såga honom (som han sågar spelare på planen) här på bloggen. Jag anser nämligen att fotboll även bör innehålla en del taktik, bollkänsla och lite annat smått och gott.
Läsare med minne kommer ihåg när jag för nått år sedan idiotförklarade Rydström i ett inlägg som min gode vän "10" länkade till på Henriks hemsida. Det bombade sedan in sisådär 80 kommentarer från humornakna bönder som var rosenrasande och tydligen ansåg att jag var/är en urtyp för en dryg stockholmare. Såklart jag är.


Hur som helst så läste jag intervjun och det är bara att erkänna - han är skvatt galen på den gröna mattan, men vid sidan av planen är killen rätt skön. Han hyllar publiken i Stockholm och framför allt oss på Söderstadion. Plus att det ju är svårt att verkligen avsky en snubbe som spelar i ett band som heter "The Fuckfaces".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar