onsdag

Nattkorv

Vi här på kansliet ska göra ett tappert försök att stila upp Bajens hemsida en aning - som den ser ut nu håller den verkligen inte elitserieklass. Så därför la jag glad i hågen in spelprogrammet för säsongen som kommer. Eftersom jag av naturen är både lat och slug så skrev jag inte in match för match utan kopierade rätt och slätt hela faderullan från förbundets hemsida. Och eftersom jag som sagt är lat så lusläste jag inte varje datum och tidpunkt utan smackade bara in hela skiten och sen var det inte mer med det.
Efter max tio minuter så ringer telefonen och det är en glad jeppe som säger att han tycker att det är skitkul att det äntligen ska bli midnattsbandy på annandagen. Jag fattade såklart inte ett förbannat dugg av vad han menade utan höll bara med lite fint och avslutade samtalet. Efter att genast ha studerat matchprogrammet så upptäckte jag att det vid 5-6 matcher bara har bokats dag men ej än tidpunt för matchstart och vid dom matcherna har tiden 00:00 angivits så länge.
För att undvika att fler virrpannor ska missuppfatta och komma hit snorfulla mitt i natten med förhoppning om nattbandy så fick jag gå in och skriva dit ett förtydligande.

När jag sökte bild genom att skriva "midnatt" så fick jag fram den här. Jag har inte en blek idé om vad den kan ha att göra med midnatt - men den fångade mitt intresse, så den fick det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar