fredag

Livet e tufft

Har fortfarande inte hittat en dator med vettigt avstand mellan usb-portarna sa bilderna far nog vanta tills Albin ar hemma igen.

Nar Albin ar klar med det har inlagget ska han ga 10 meter till sin bungalow och sen ta sig ett formiddagsdopp. Det ar ingen stor affar, Albins bunge ligger minus fem meter fran stranden - alltsa pa sjalva stranden - sen ar det sand i ca 40 meter ner till drickat. Val i vattnet far Albin sen knalla 100 meter for att det ska bli djupt nog for att knaskalarna ska bli blota, efter 50 meter till har Albin vatten till midjan och kan dyka ner i det 28-gradiga blagrona vattnet. Albin har det tufft just nu.
Sen blir det kanske en promenad till den lilla stranden Noi...eller...inte...

----------------------------------------------------

Sen till lite sorligare saker.
Albin har fatt reda pa att en gammal kompis dog haromdagen och vill onska Tom en vila i frid.
Nar jag var tonaring sa var Tom en farbror som jag var lite smaradd for - hade stor respekt. Men sen skred vara liv pa och vi utveckade genom aren en varm vanskap. Tom och jag brukade traffas innan matcherna pa Soderstadion och snacka boll och lite annat, aven fast Tom holl pa Gnaget. Att han satt med mig vid Gullmars berodde helt enkelt pa att han bodde i narheten och nar jag kom in i lokalen satt han alltid pa sin stol och gav mig ett lite snett smajl.
Tom var en skon och bra snubbe och jag kommer sakna honom varje gang jag i framtiden far syn pa hans tomma barstol.

Tack Tom.

3 kommentarer:

  1. Ja vad ska man säga en go gubbe var de och nu har han gått vidare.
    Vill tacka för dom fina orden och önska Albin en fortsatt trevlig semester.
    "Tom´s dotter"

    SvaraRadera
  2. Beklagar sorgen för er båda, ser att Loppan skrivit här uppe!!

    SvaraRadera
  3. Det var tråkigt att höra, träffade Tom ett par gånger förra sommaren och han verkade vara en ytterst trevlig prick. På den gamla gamla tiden hörde jag bara talas om honom.

    Ta hand om er allihopa !

    SvaraRadera