fredag

En vanlig dag

Nu har datorerna dar jag bor lagt av. Typiskt nar jag val hade kommit igang med bloggeriet igen. Sa jag fick ge mig ut pa jakt efter en fungerande datamaskin och hittade forst en med ett blankt tangentbord och sen en med enbart thaitecken och till sist den har. Pa den med enbart thaitecken lyckades jag skriva i bollklubbens gastbok kan jag malligt meddela.
Har fungerar det extra snabbt och bra forutom att allt var pa thai nar jag skulle logga in. Suck.

Nar jag stod med vatten till midjan idag och tittade upp mot bergen sa tankte jag pa svenskengelsthai (min hjarna gar pa det nu, sa allt gar annu langsammare) "It's raining bakom the bergs". Da fick jag plotsligt en flygfisk i brostet! Sen kom det ett helt javla stim med flygande fiskar som i hundra om inte tusental susade runt skallen pa mig.
Sa nu kan man kryssa i rutan "overfallen av en flygande fisk".

Som om inte det var ovanligt nog sa fick jag lite senare syn pa en vildhund som lik ett sjolejon lag och gottade sig pa en klippa en bra bit fran land. Klippan var stor som en husvagn och dar lag alltsa en hund och svalkade nosen mot stenens skuggsida.

Fiskar som flyger, hundar som tror att dom ar sjolejon och en nykter Albin, man kan ju latt undra vad morgondagen dammar till med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar