lördag

Fri underhallning

Fran min dorr ar det ca 50 steg (jag har stegat) till en liten strandbar som heter Yai Bar och pa kvallarna kor dom skon musik och man halvligger pa trekantkuddar vid sma laga bord och gottar sig. Givetvis hamnade jag dar igar efter nudelsoppan och just nar jag kom slapade dom fram nagra finfina stockar och gjorde en lagereld (lagereld!). Sa jag lag dar och smuttade pa min soda och madde bara battre och battre och takte att eld ar grymt, forr i tiden var det sa har varje kvall tills teven kom. Man blir bra pa att tanka nar man tittar in i en eld, sa det var val det dom gjorde och till slut var dom sa bra pa att tanka sa dom uppfann teven - sen var det fardigt med tankandet.

Hur som helst sa borjade nu eldjonglorerna visa upp sina konster dar dom snurrar tva eldklot som sitter ihop i ett rep och bildar en eldring runt jonglorerna som kastar upp skiten i luften och har sig - klar imponerande.
Sen borjade nagra skicka upp sma papperslyktor mot den svarta natten genom att lata dom lyfta av varmen fran den lilla facklan som lyser upp dom - precis som vanliga stora luftbalonger. Man kan ju tro att dom bara ska komma upp en liten bit, men dom stigen in i natten tills dom forsvinner daruppe. Jag ar osaker, men jag tror att man gor sa for att hylla nagon som har dott, men jag ar som sagt osaker.

Precis nar jag lag dar och tittade pa lagerelden, jonglorerna, papperslyktorna, alla sma fotogenlampor pa borden runt om och alla lampor i alla mojliga farger som los overallt pa stranden sa borjade det aska och blixtra uppe i bergen. Jag tankte att det har ar fanimej 100% najs och da ringde Anna och det blev 100% fetnajs.
Da var det precis som att Gud tankte "Tycker du att det dar ar najs? Spana in det har da" och sen drog han igang askovadret bakom bergen och vi bjods pa en blixt och ljusskenshow over himlen som hade fatt Satan sjalv att frysa till is och skita pa sig samtidigt.

Ja, javlar och den kvallen kostade mig 40 kr i sodavatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar