tisdag

21 oktober


För sju år sedan steg mitt liv in i en ny tid. Det var dagen då en resa slutade och nya Hammarby föddes.

Klubben som vann för sju år sedan finns inte längre - Hammarby är idag på väg att bli någonting att verkligen räkna med. Föreningen genomgår en förvandling från "hejsan svejsan-klubb" till en välskött och genomtänkt organisation.
Ett bevis på detta är att i gårdagens derby så hade sju av spelarna ett förflutet i Hammarby TFF (6 i Bajen och 1 i det andra laget).

Idag för sju år sedan gick startskottet för en färd mot verklig storhet och jag är stolt över att jag var med och la grunden till det som nu byggs upp.

4 kommentarer:

  1. Åh herre min skapare. Maken till högtravande bludder var det länge sen man läste

    SvaraRadera
  2. Aaah ha hahaaa!!! Jag vann igen!

    Det är inte direkt någon hemlighet att ni norrut är livrädda för att vi grönvita en dag ska få bitarna på plats. För ni vet att då går det inte att stoppa. Med förutsättningarna som Hammarby har så borde klubben för länge sedan dominera stort i det här landet. Du och ni vet allt det där och är som sagt lyckligt medvetna om att Hammarby har skötts illa och att den dagen det blir stil på det hela så kommer vi att segla ifrån er så det sjunger om det.
    Det är därför ni som ett mantra jämt upprepar att Bajen är en lallarklubb - ni vill att det ska förbli så.
    Det kommer inte att hända, vi är er mardröm som kommer att bli verklighet. Vi vet och ni vet.

    Aaaaaaaaaahahahahaaaa!!!

    SvaraRadera
  3. ännu mer bludder. Ta skydd!!!!

    SvaraRadera
  4. äh, jag tycker det e bra när man satsar på småungar/talanger. bajen har lite mer ordning på torpet nu å det betalar ju av sig så småningom. jag tror på tony g som e en bra snubbe men jag en jävla massa tilltro på norling å gubbsarna i Gnaget också. bra killar med bra filosofier.

    i vårt fall kommer det dock ofta styrelsemongon med storhetsvansinne i vägen.

    nästa år, och alla andra efter det - då jävlar.

    SvaraRadera