söndag

Byt jobb - till ett jobb

När jag bläddrar upp sportsidorna i en tidning för att läsa om fotboll så vill jag läsa om...fotboll. I dagens Aftonblad så möts jag istället av en gnällig artikel om hur synd det är om dom stackars journalisterna från Aftonbladets web-TV som inte får intervjua Zlatan eftersom han bojkottar allt och alla från Aftonbladet. Det ger jag fan i. Jag är inte intresserad av att läsa om hur journalistera bär sig åt för att skriva sin skit - jag vill bara läsa skiten.

Tänk er att ni får stopp i toaletten hemma och så ringer ni en rörmokare för att lösa problemet - när väl rörisen dyker upp så börjar han med en halvtimmes beklagande över hur svårt det är för honom att utföra sitt arbete då han har blivit osams med en leverantör och inte längre får köpa rördelar hos den firman. Svårt ointeressant - peta bort bajset, ta betalt och stick.

Om nu Zlatan inte vill prata med någon från Aftonbladet så är det något mellan honom och den tidningen, det är inget jag vill läsa om på sportsidorna - där vill jag läsa om sport.
Hur kommer det sig att journalistkåren är en yrkesgrupp som verkar tro sig vara mer värd än rörmokare och andra knegare? Det är bara ett gäng lata korkade smygfyllon som har till uppgift att skriva bokstäver för att upplysa eller roa oss andra och det är varken upplysande eller roande att läsa om hur jobbigt dom tycker att det är att jobba. Fotboll handlar om fotboll - inte om journalisternas arbetsmiljö.

Det här är fotboll - Riquelme i högform - se och njut.



Se där, det var väl inte så svårt. Det var helt enkelt fotboll och inget annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar