lördag

Tack Ami!

Senaste numret av tidningen Södermalmsnytt brakade in genom brevlådan och i den kunde man läsa om "tyst asfalt" och hur det fungerar. Bredvid artikeln frågade man fem personer om dom störs av biltrafiken på söder. Ofta brukar svaren i sådana enkäter vara direkt korkade, men jag blev lycklig när jag läste vad Ami Olofsson svarade.
- Nej, jag är inte så känslig. Jag bor ju i stan för att slippa ha det tyst omkring mig.
Lysande Ami!


Något att ta sig en funderare på för farmare som flyttar in till Södermalm med hjälp av mammas pengar och som sedan upptäcker att det finns bilar i en stad och börjar gnälla om det. Vad är problemet? Hittar dom inte tillbaka till skogen?! Det är ju liksom inte på det viset att vi har brist på stor tyst skog i det här landet.

Stockholm är en stad och i en stad finns det hus, människor, asfalt, bilar och en jävla massa annan skit som både är farlig och för oväsen. Passar inte det så försvinn härifrån NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar