tisdag

Undervattensbandy


Utanför mitt fönster här på Zinken ser jag hur regnet har förvandlat bandyplanen till en 7000 kvadratmeter stor simpöl. Visserligen en rätt grund simpöl, men det finns säkert någon plattbröstad typ som klarar av att simma i decimeterdjupt vatten.

Den blötlagda bandyplanen får mig att fundera på om det inte går att knoppa av en ny sport från bandy - det finns ju redan undervattensrugby och badbyxehandboll (vattenpolo). Vad sägs om undervattensbandy, bandypolo eller varför inte slå till med undervattensbandyskyttetresteg. Jag får nog fundera lite på reglerna en stund.

Bandysimhopp!!! Tänk er en galning i full bandymålvaktsutrustning som med fri vilja och tokglädje vräker sig ut från tio meter och voltar till både höger och vänster. Lite jobbigt att landa på is bara...

2 kommentarer:

  1. Det finns redan uv-hockey! Hur den sporten blivit större än uv-rugby i världen kan jag dock inte förstå.

    SvaraRadera
  2. Jaha, så UV-ljus betyder undervattensljus! Jag har alltid undrat vad det är UV står för. :)

    SvaraRadera