onsdag

Det är bra, bara slå, jag vill dö...

Det är rätt skönt att det går lugnare till på bandy än på fotboll med tanke på att det är Bagdad och Albin som ansvarar för säkerheten under matcherna på Zinken. Med snutar som idioterna i Halmstad så hade man väl kunnat räkna med ett och annat blåöga under säsongen annars.
Att Kling & Klang dessutom skyller det hela på att Putte inte hade någon väst är ett bevis på att dom faktiskt är precis dumma i huvudet. Med det resonemanget betyder det alltså att i Halmstad är det fritt fram att puckla på varenda jävel som inte har en väst på sig.


För folk som inte är så vana besökare på våra fotbollsarenor/idrottsplatser runt om i Sverige så måste det vara rätt så uppseendeväckande att få läsa om sådant här - tyvärr så är det inte det för oss som har ägnat ett helt liv åt att se på fotboll. Tvärtom så höjer vi inte ens lite lätt på ögonbrynet när vi nås av en sån här nyhet eftersom vi själva har varit med om mycket värre saker hur många gånger som helst.

Till exempel så besökte en fjortonåring Albin Södertälje en gång på den svartvita tiden när det dök upp en konstapel med en stor jävla schäfer och sade "Nu är det stopp". Albin fattade inte alls vad det var som hade stoppats och varför han inte fick fortsätta rakt fram som alla andra, men den där jycken såg rätt läskig ut så Albin stannade och vände på klacken. På något vis måste den där snutjävlen ha uppfattat det som provocerande att Albin faktiskt gjorde som han blivit tillsagt så han bussade helt enkelt hunden på den unge Selin som fick sig ett ordenligt bett rakt över höften så att det gick hål både på byxorna och på Albin.
Albin har fortfarande kvar dom där trasiga blodiga jeansen för att ibland kunna påminna sig om att det där faktiskt hände.

Listan kan tyvärr göras lång - som supporter är du inte ens en andra klassens medborgare - du är någon som polisen har som övningsobjekt för övervåld.

4 kommentarer:

  1. Jag håller på snuten. Det lallas alldeles för mycket med alla dårar på fotbollsmatcher. Om alla puckon visste att man skulle få näsbenet inslaget varje gång man jävlades så skulle de nog passa sig. Tyvärr är våld det enda som hjälper nu för tiden på dagens supporteravskum.

    SvaraRadera
  2. Okej, jag vet att du bara hetsar. Men fattar du själv att du är en av dom som räknas till "supporteravskum". :)

    SvaraRadera
  3. Nej det är jag inte. Har aldrig fått spö av en polis eftersom jag aldrig varit ett svin på någon fot- bollsmatch. Jag hatar egentligen svenska snutar som jag anser vara sämst i världen men klart man håller på snuten i kampen mot läktarpacket. Men du kanske tycker det räcker med supportervakterna. Ha ha ha. vilket jävla skämt de är. Inger noll respekt. Feta gamla krogvakter som är livrädda. Nej du, fram med fler hårdhänta snutar på matcherna som det blir någon jävla ordning.

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag har sett Örni med en DDR tröja på sig minsann.. Verkar va den västen som gäller.

    SvaraRadera