lördag

ComBort



Igår fick vi äntligen besök av en tekniker från ComHem och eftersom han var tvungen att stänga av modemet för att felsöka så har vi först nu ca 30 timmar senare återfått bredbandet. Han hittade nämligen inget fel så ComHem ska nu skicka hit ett sprojtans nytt modem.Det blir säkert bra med ett nytt modem, men man kan ju undra varför en tekniker som reser runt och fixar bredbandsuppkopplingar inte har 2-3 modem liggande i bilen så att han kan byta ut de som visar sig vara trasiga direkt. Jag menar vad kan vara fel - sladden eller modemet och då är det väl inte för mycket begärt att ComHems tekniker har lite sladdar och några modem med sig, det är är ju liksom inte precis några stora tunga grejer.

Nu kommer vi att få ett modem skickat bort till Konsum vid Zinken när vi är bortresta och innan vi kommer hem så har väl antagligen paketet gått i retur, så om vi har tur så kanske vi har ett väl fungerande bredband lagom till jul.

Jubel

Som vanligt har jag sett om matchen idag och det var lika skönt den här gången som det var live. Med en ny mittback, en ny mittenmittfältare, en ny anfallare och i andra halvlek en ny målvakt så såg det genast någorlunda acceptabelt ut. Om dom nu bara börjar sparka in målchanserna i nätet så kan vi kanske komma bland de fem bästa eller nått. Som tur är så är ju de övriga lagen i den där serien rätt kassa dom med - nästan lika dåliga som en del i Allsvenskan.

~~~~~~

Jag bokade just hotellrum på nätet och när jag klickade mig runt på hotellets hemsida så hamnade jag på restaurangens meny och jag måste erkänna att jag blev en smula förvånad när jag hittade "Raggmunk med flask". Okej att var och varannan svensk numera åker till Thailand, men vafan, raggmunk i Bangkok!
Det där "flask" lär väl vara bacon, men jag tänker inte chansa, det får bli en flaska till maten.

3 kommentarer:

  1. Råkat ut för samma sak med c.h. Föreslog att de skulle börja med att skicka nytt modem istället för att vänta på tekniker i tre veckor som säger att modemet är paj. Det gick såklart inte. Teknikern kom mycket riktigt och sa modemet paj och han hade inga kvar med sig. Alla hade givetvis gått åt eftersom att det brukar vara det som är felet. Datastyrt,paragrafstyrt,byråkrati you name it..

    SvaraRadera
  2. Hur gör man blogginlägg utan modem?
    Inga nya spelare i går, målvakten spelade redan i allsvenskan, mittbacken har sin allsvenska lön på lyxsemester sen några år. Fast han har iaf gått ner typ 10 kg sen förra året när jag såg han låtsas träna.
    Anfallaren har mycket att bevisa mer än att en gång vara på rätt plats med foten vid ett tillfälle.

    Mest oroväckande är dock att rami och monday med sina allsvenska löner nu betalas av oss och inte försäkringar.

    SvaraRadera
  3. Modemet har ju som jag skrev startat efter en paus på 30 timmar. Det går nu på halvfart och jag kommer inte att stänga av datorn innan vi åker på måndag. :)

    SvaraRadera