fredag

Huvudpersonen är lite sen...


Jag är inte mycket för begravningar - vem är det - psalmer, orgel och sjungande präster känns liksom inte direkt 2000-tal om man säger så. Finns det någonstans där man på fullt allvar fortfarande lirar orgel i kyrkan.

Det som annars gjorde Roffes begravning lite annorlunda mot den vanliga varianten var att Roffe själv hade blivit skjutsad till fel kyrka, vilket gjorde att vi gäster vackert fick vänta en stund (se bild) innan en extrainkallad likbil lyckades frakta kistan rätt.
När allt sedan var på plats så gick det rätt bra, förutom att prästen av någon anledning trodde att Roffe kommer att bli lycklig i himlen om det finns handboll däruppe eftersom han en gång i tiden jobbade på basketförbundet.
Roffe skulle säkert ha sett det komiska i att han hamnade i fel kyrka och dessutom så blir det ju nu så att man kommer att minnas hans begravning lite extra just på grund av den anledningen.

~~~~~~

Idag på eftermiddagen börjar Albins semester och den sträcker sig sedan ända fram till 7 juni. MOHAHAHAHAAA!!!

~~~~~~

Ikväll ska HTFF De Lux ta sig an Brage på Söderstadion och det ska bli intressant att se om Roger & Roger har sett det alla har sett, nämligen att det inte går att ställa upp ett lag som inte innehåller en kis som kan lira fotboll på mitten. Jag har inte någon gång fattat den här hajpen med årets Bajen - okej, vi har en ny tränare, men vi har samma div 1-spelare (minus en av de bästa anfallarna som spelat i klubben någonsin) och vi spelar med samma värdelösa taktik, varför skulle någonting bli bättre av det.

Hoppas att Hammarby ikväll visar upp något som jag inte trodde fanns och överraskar oss in i en ljus framtid, men tillåt mig tvivla på det. Tyvärr.

~~~~~~

431 år till livstid. Det är nog inte många som brukar sitta i en rättegång och hoppas på livstid.

"Shit också, jag fick inte livstid, det betyder att jag kommer att få ligga död i cellen i sisådär 400 år innan dom släpper ut mig. Jag lär inte lukta gott då."

2 kommentarer: