torsdag

Hej då Roffe

Åsbacka

Idag ska vi på morbror Rolfs begravning och det känns minst sagt konstigt, det gick så fort på slutet att jag inte riktigt har fattat än. Man tar lätt vissa saker för givet, som till exempel att Roffe strosade runt uppe i Åsbacka, klippte gräset, fixade och donade. Vissa saker ska liksom bara finnas där och morbror Rolf har alltid varit en naturlig del av mitt liv fram tills nyss - det är väl därför det är så ofattbart.

Man brukar ju säga att man inte ska skjuta upp saker eftersom det plötsligt kan vara för sent och precis så blev det med ett mejl som jag skulle ha skickat till Rolfen. Eftersom jag inte riktigt kom på vad jag skulle skriva - vad skriver man till någon som är dödligt sjuk - så inbillade jag mig undanflykter som att jag inte hade rätt mejladress och att det kunde vänta till dagen efter. Nu är det dagen efter och jag hann inte skriva det där mejlet till Roffe, jag kunde ju bara ha skrivit "Hej baberibba" eller vad som helst, själva innehållet i brevet hade på något vis inte spelat så stor roll.

Jag får väl säga hej då här och nu istället - Roffe var en av den här bloggens allra trognaste läsare och vem vet, han kanske läser fortfarande. Vi säger väl som man gör efter en väl genomförd match.

"Bra kämpat Roffe".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar