söndag

Det kan gå fort utför

Inatt drömde jag att Bajen vann franska andradivisionen Ligue 2 genom att klättra över strecket i slutminuterna på säsongen och därmed avancera till Allsvenskan. Inte för att jag begriper varför Hammarby spelade i Frankrike och hur klubben skulle gå från det franska seriesystemet till Allsvenskan, men det var ändå en störtskön dröm.
Men det var trots allt bara en dröm och är det något vi grönvita är bekanta med så är det snöpliga förluster så jag inbillar mig verkligen inte att den här makalösa starten på Superettan gör att allt är klart, vi kan lika gärna förlora med 3-7 eller något i den stilen idag och så är vi nere på jorden igen.
När man känner att man sitter i förarsätet och glassar så är det jävligt lätt att köra av vägen.

Inte någon tunnis
Det får mig att tänka på våghalsen  - ja, det får man nog kalla honom, eller idioten - Bobby Leach som 1911 fick för sig att han skulle åka utför Niagarafallet i en tunna vilket han också gjorde. På något vis överlevde han denna galenskap, trots att han skadade sig svårt. När han efter en tid besökte Nya Zeeland för att berätta om sin bisarra bedrift så halkade han på ett bananskal och dog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar