måndag

Här kommer 2013...om ett år

Jag har ju några (lite för många) gånger skrivit om att vår tidräkning är lite latjo eftersom man en gång i tiden började räkna med år nummer ett och inte med noll som skulle ha varit det självklara om bara siffran noll hade funnits då. Hade dom begripit att om man tar bort alla kulorna på bordet så är det inga kvar och att ingenting också måste ha en siffra så hade vi alltså nyss genomlidit år 2011 för att om några timmar kliva in i år 2012...som vi nyss har genomlidit.

KAABLOOOM!!!

Allt det här är skitsamma, det jag egentligen vill skriva med den där långa smörjan var att det är jävligt märkligt att dom inte begrep att det behövdes en siffra för resultatet av till exempel 2-2 och hur fan skrev dom 10 eller 1000. Det ska jag grubbla på under 2013 eller 2012 eller vad det nu är för år som kommer. Tar man bort siffran noll så blir det ju år 213 och det är ju helsjukt, för då fanns det inga datamaskiner och jag borde alltså inte kunna sitta här och blogga, utan borde istället dra i mig några liter mjöd och sen gå ut och yxa ner nån jävel. Skumt.

~~~~~~

Som vanligt så plankar jag Herr Grans numera drygt 25 år gamla nyårslöfte rakt av och lovar att jag nästa år ska försöka ha så kul som möjligt. 
Ett nyår lovade han att han inte skulle dricka alltför mycket på vardagar om det inte hände något speciellt. 
Vilken man...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar