söndag

Finding Sugar Man

Ni som brukar slösa bort er tid och era liv genom att någorlunda regelbundet läsa den här bloggen känner till att jag har en förkärlek för att försöka tycka mot strömmen i en överdrivet obstinat kamp. Hör jag en låt ofta på radion så tvingar jag mig själv att inte gilla den eftersom varenda jävel ju tycks göra det och jag vill inte att skivbolagen ska bestämma vad jag gillar. Störtlöjligt, jag vet.



Igår gjorde jag dock ett undantag och föll för hajpen runt dokumentärfilmen "Searching for Sugar Man" och det visade sig vara ett osedvanligt lyckat drag eftersom filmen gjorde mig häppy i precis hela kroppen. Har jag någonsin tidigare sett en bättre dokumentär så kan jag i alla fall inte minnas det och jag hoppas verkligen att filmen får den Oscar den förtjänar 24 februari.

Den fantastiska historien om Sixto Rodriguez liv och vägarna hans musik har tagit är inte bara vackert och smart berättad och filmad, den är fanimej helt nyskapande och jag är inte man nog att kunna beskriva hur bra det hela är, utan tipsar istället att ni omedelbums skuttar iväg och hyr filmen.

  Establishment Blues by Sixto Rodriguez on Grooveshark

En till för att den helt enkelt är asbra

Cause by Sixto Rodriguez on Grooveshark

"Hur många gånger kan du vakna upp i den här serietidningen och plantera blommor" Poesi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar