tisdag

IFK Lunchrumsexpert

Första april ska man ju lura och larva sig, men jag ska skriva om något som absolut inte är på skoj. När något som det i Helsingborg händer så blir jag givetvis påverkad på samma sätt som de flesta, Myggan var ju dessutom ungefär i min ålder, så även om jag inte kände honom personligen så har jag med stor sannolikhet en hel del polare som var bekanta med honom.
Som salt i såren så kommer alltid alla förbannade populister upp till ytan så fort det går att sno åt sig lite uppmärksamhet. Pappskallar som inte har en aning om vad dom pratar om och som i många fall aldrig satt sin fot på en fotbollsarena. Jag har levt hela mitt liv på läktaren, mitt i smeten och jag har inga svar på hur det här ska lösas, så det blir jävligt skevt när alla lunchrumsexperter sitter och slår sig på bröstet och kläcker ur sig omöjliga dumheter.

Burka Boys
Maskeringsförbud javisst, men hur ska det genomföras. Antar att det kommer att dyka upp en hel del unga män som säger sig ha bytt kön och religion iklädda burkor. Eller ska burka också förbjudas.

"Det är väl bara för den övriga publiken att peka ut dom som missköter sig" säger förståsigpåarna. När det händer något skit på Söderstadion så ställer sig hela publiken upp - sisådär 10-15000 personer - och pekar mot idioterna samtidigt som alla unisont skanderar "UT MED PACKET, UT MED PACKET" och GÅ HÄRIFRÅN, GÅ HÄRIFRÅN" och "SOLNATATTARE, SOLNATATTARE". Om inte det är att peka ut och ta avstånd så vet jag inte vad det betyder.

En del vill förbjuda bortasupportrar och det är en farlig lösning i ett demokratiskt samhälle. Att straffa oskyldiga genom kollektiv bestraffning luktar fascism och Nordkorea. Om Pia vill åka till Södertälje på måndag för att se Hammarby så ska hon få göra det och inte straffas för brott andra medborgare begått. Straffa de skyldiga individerna, inte övrig publik och inte klubbarna.

Ta bort ståplats tycker en del med idiotargumentet att det har lyckats i England. Nu är det så att i England har busarna flyttat ner till de lägre divisionerna och slåss som fan där istället. I Sverige finns det dessutom inte publikunderlag till att byta ut hela publiken mot folk med mer pengar i plånboken. I Tyskland har man lyckats ännu bättre och där har man kvar ståplats.
Det är lika korkat som att tro att det hjälper att köra bort A-lagarna från bänken när dom bara ställer sig och super runt hörnet istället.

Nej, jag har inga svar och det vore skönt om de flesta som vräker ur sig snabba lösningar nu istället försökte tänka efter lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar