onsdag

Snäll-Albin och en för onaken naken man

När jag låg och funderade under ännu en sömnlös natt inatt så kom jag att tänka på det här med att jag alltid har haft lägst lön på alla mina olika jobb och att jag alltid har fått höra att jag är för snäll i förhandlingar och för snäll som hjälper till med arbetsuppgifter som egentligen inte tillhör mig. "Dom utnyttjar dig bara, du är för snäll" brukar det heta. Men jag vill vända på det resonemanget och säga att det inte är mig det är fel på, jag ska inte behöva bli en sämre människa och en brakskit bara för att jag utnyttjas av brakskitar. Det kan aldrig vara fel att vara snäll, det vore dumt.

Antar att jag inte tror på reinkarnation, men om det nu råkar visa sig att vi faktiskt återföds och det här med karma funkar så känns det ju dumt att chansa. "Bättre liv nästa gång" som thailändarna säger. Kung eller kackerlacka, du bestämmer själv.

Jag har haft den här bloggen i snart 10 år, så det känns som att jag har skrivit om det där tidigare. Eller så var det i förra livet.


Fick syn på en notis i blaskan Mitt i Södermalm som berättade om att polisen på Valborgsmässoafton fick in en anmälan om att det smög runt en naken man med en mikrofon på Järntorget. Polisen hittade inte nakenfisen och enligt deras hemsida kan det berott på "för dåligt signalement".
Vafan, snubben var näck! Hur bra beskrivning behöver dom?!
- Va, hade han skägg! Varför sa du inte det, då hade vi ju hittat honom på en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar