lördag

Smygresfeber

Trots att det är över en månad kvar tills det att vi ska skutta ombord på flyget till Bangkok och sen vidare till Laos så börjar resfebern redan komma smygande. I ett misslyckat försök att sänka temperaturen så fluktade jag mig igenom lite gamla bilder, vilket såklart bara gjorde saken värre.

Albin 1989
Hittade den här 25 år gamla bilden på en huvudhårig Albin. Den är tagen precis efter en majsig salladsbuffé och den trögtänkte Albin försöker skriva ett brev hem till morsan, men kommer inte på andra bokstaven i ordet "Hej".
Kanske bäst att förklara för er som inte var födda så långt tillbaka att "skriva brev" gjorde man på papper som man sedan stoppade i ett kuvert som man hade klistrat en lapp på som kallas frimärke och sen la man det hela i en postlåda och efter ett par veckor så fick mottagaren brevet i sin brevlåda. En brevlåda är en burk eller ett glipa i en dörr och inte något som blinkar på en skärm. Brevlådor finns i riktiga livet.

Helt sjukt hur det har utvecklats. Tidigare idag visade Pia mig bilder som Esa hade lagt ut på Fejsbok som var tagna igår på min favoritstrand Thong Nai Pan Yai. 1989 fick man lämna in feta rullar på framkallning och kunde inte se bilderna förrän en evighet efter hemkomsten.

10 min senare. "Hmm, vad kommer efter H..." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar