lördag

Tvåsiffrigt

Foto Bertolotti

2-10 mot Sirius och säsongens första dubbelsiffra. Precis vad vi behöver inför första delfaktureringen av måltjugan, det har varit lite snålt med mål framåt den här säsongen. Inte bara för oss, det har överlag varit glest med storsegrar, men igår rasslade det till rejält med mål i massor lite överallt.

Bertolottibild igen
För övrigt så tycker jag att det är sjukt mycket snyggare när vi lirar i våra vita bortaskjortor än i det helgröna töjet. En säsong för länge sen - innan jag började jobba på kansliet - så spelade vi en säsong med vita tröjor på hemmaplan, men av någon för mig obegriplig anledning så blev det bar en säsong. Tränar-Brodén förklarade en gång för mig varför han anser att man inte borde få spela bandy med vita skjortor, men jag minns inte varför han tycker så. Tror att det var något med att man syns dåligt, men det borde väl kunna förvirra även motståndarna i så fall.
Snygg är det hur som helst.

Gillar även klubbmärkena på benskydden. På tal om det det så kan ni titta noga på bild nr 2 och se om ni hittar något som inte stämmer riktigt.

2 kommentarer: