söndag

Host host hurra!!!

Hostar som en lungsjuk kamelsmugglare och efter matchen igår så hade temperaturen smugit upp en bit över 38 grader. Det är inga stekheta grader, jag vet, men jag tror fanimej att jag har is i blodet och vanligtvis brukar ligga på 36 eller strax över. Men senare på kvällen så hade det sjunkit till 37,2 och nu när jag vaknade så hade jag prick 37. Skumt, men jag hostar fortfarande så gardinerna fladdrar. 
Men vad spelar det för roll, efter resultatet som grabbarna hostade upp igår så finns det inte en hittills upptäckt lungsjukdom som kan förstöra mitt goda humör. 


Nu väntar kvartsfinal och kan någon - nä, det kan faktiskt inte någon - förklara hur man kom fram till att de lag som har högst rankning får fördelen av att spela på hemmaplan i cupen. Noll sportslig rättvisa, noll ekonomisk rättvisa och noll logik. Hammarby räknas fortfarande som ett Superettanlag i cupen och kommer därför med 99% säkerhet få en bortamatch till skänks efter gårdagens bragd. En bragd på bortaplan. 

En liten extra lök på laxen som bonus igår var när David Fjäll på SVT avslutade intervjun efter matchen med förlorarnas surpuppa till tränare Alm genom att av misstag råka säga "Grattis". Blicken han fick av Alm kunde ha försett hela Bangladesh med energi i tio år.

Inte helt oväntat skyller Solna förlusten på domaren, bland annat genom Nebbo på Twitter. Det är ingen som helst tvekan om att Johan får bollen på handen, men det man bör fråga sig är varför han har armen däruppe. Det är nämligen inte normalt att hoppa runt med en arm ovanför huvudet, men tittar man noga på repriserna så ser man att det beror på att han tappar balansen av den knuff han får i ryggen av en solnait. Det stämmer alltså att domaren missade där, men han missade inte att blåsa straff för Solna, han missade att blåsa frispark för Hammarby och Johan.

Klockan fyra idag kan ni följa bandyns femte och avgörande semifinal om ni klickar här. Fram tills dess ska jag njuta av fotbollens utlösande seger genom att se filmen här ovanför om och om och om och om och om och om igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar