tisdag

Rekordhosta och hittepåregler

Slog personbästa i hosteri igår och nu på morgonen så hade jag fått lite feber igen. Det var riktig klass på hostandet, jag hostade liksom med precis hela kroppen, det började mullra någonstans nere vid fisan och sen rullade det som ett åskväder genom hela min kallsvettiga kropp. Varje gång jag tittade på stackars Pia som fick stå ut med mitt slemmiga oväsen så började jag fnissa - jag brukar göra det när jag tittar på henne - vilket hela tiden utlöste en ny hostattack som brakade igång någonstans nere vid röven. 

Allt detta hostande har sugit musten ur mig till den milda grad att jag idag endast orkar lägga in en musikvideo utan rörliga bilder. Utan video liksom. 



Som avslutning tycker jag att det är lite märkligt, men inte alls förvånande att SvFF bröt mot sina egna regler när man lottade i cupen. Om Bajen skulle lyckas gå vidare så får man möta den sannolika vinnaren Malmö på bortaplan. Reglerna säger att i semifinalerna så skall lag som hade bortamatch i kvartsfinalerna få hemmaplan i semifinalspelet. Blir det alltså Malmö och Bajen som går vidare från matcherna Malmö - Örebro och Elfsborg - Hammarby så skiter SvFF i sina egna regler.

Att åka ner till Skåne och spela kostar minst 100 000 kr för Bajen, säkert mer. Det ska flygas och man ska bo på hotell och ha sig. Jämför det med vad en hemmamatch mot Malmö på Söderstadion skulle inbringa bara i publikintäkter. Sen har vi event, försäljning och allt runt om som man går miste om att tjäna pengar på. 
Nu tror jag ju inte att Hammarby klarar av Elfsborg, men ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar