måndag

Hela skiten rakt av

Min tanke var att skriva om någon annat än Bajen idag, men jag kan fortfarande inte tänka på något annat, så jag gör tvärtom, jag lägger in hela matchen. Håll till godo, filmen är ju bara 2 timmar 36 minuter och 52 sekunder lång. Orkar ni inte titta så gör som jag, sätt på matchen och lyssna på den när ni flurar runt och fibblar. 
Men jag stör mig som fan på det här svenska påfundet med att jämna ut publikljudet på alla matcher. Häromveckan så såg jag Örebro - Elfsborg i cupen och tusen åskådare där lät ut i TV-rutan lika mycket som 30 000 på Söderstadion. Varför kan dom inte låta tevetittarna få uppleva den rätta stämningen.



Man märker att det är nya tider när man sitter och överlägset småmyser när man ser att Besökarna "bara" hade 20 000 åskådare på sin match, trots hjälp av alla sina pajaskampanjer. Vi pratar ju om en klubb som en gång i tiden på fullt allvar införde ett så kallat superfan. En idiot med megafon kan man kortfattat förklara det hela. Men 20 000 är ju faktiskt historiskt sett en makalös siffra för Allsvensk fotboll.
Alla kan ju inte ligga på vår nivå, man gör så gott man kan. Någon ny kampanj eller en dyr jävla reklamfilm kanske kan funka...nähä. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar