torsdag

Vi har vunnit, segern är vår...

Ni som har ovanan att läsa här kanske minns när jag skrev om båten vid vår stuga utanför Bollnäs som delägarna sålde till grannen så att mormor inte kunde ta sig till andra sidan sjön och plocka bär som hon gjort i snart 90 år.
Hursomhelst så har nu morsan köpt ut de där oförskämda släktingarna och äger hela rasket själv. Jag skulle kunna skriva i timmar om alla rubbade saker som dom där pappskallarna har ställt till med genom åren, men jag nöjer mig med att gotta mig åt segern och åt att dom aldrig någonsin mer får sätta sina fötter på den där underbara platsen.



Under hela den här påfrestande proceduren så har vi inte kunnat räkna ut vad dom där idioterna har varit ute efter, dom trodde antagligen att dom skulle kunna köpa ut oss i en tvist i tingsrätten.
Dom trodde fel.

Jag är makalöst stolt över morsan som orkade sig igenom allt det här och visade hur en slipsten ska dras.

"Niiii kan dra åååt heeeelvete! Som Kalle brukar sjunga.

2 kommentarer:

  1. Hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra
    //Avgå

    SvaraRadera
  2. Fan va skönt!!!! Och jag håller med Kalle!

    SvaraRadera